torsdag 3 maj 2012

Huset, en berättelse

           Huset

Det är halloween. Jag står framför dörren till ett hus.
Min kompis Alex har gått in förut.
Det är plankor som är bortslitna från fasaden, fönster sönderslagna och takpannor har ramlat ner.
Jag går in och plötsligt kommer en yxa mot mig.
Jag duckar på reflex, yxan klyver ett hårstrå mitt itu.
Precis framför mig reser sig skelett av mina kompisar som har gått in i huset förut.
De har yxor i huvudet och knivar i händerna.
Yxan har fastnat i dörren, Jag sliter bort den och kastar mot skeletten.
Bladet träffar Alex i huvudet och handtaget på nackkotorna så att de flyger iväg.
Jag tar Alex kniv och springer mot trappan jag stannar när jag ser min kompis Daniel.
Han var i en tortyr kammare och sitter fast i bensträckaren.
Daniel skriker:
- ”Kom inte in! Kom inte in! ” .
Jag frågar:
- ”Varför?”
En mördare hoppar fram och min kompis skriker:
- ”Därför!”
Jag springer mot trappan och mördaren följer efter.
När mördaren springer på trappan så rasar trappan ner i ett monster.
Jag hoppar och får tag i kanten på golvet, Jag drar mig upp på en skelett fot.
När jag är uppe så skriker jag. Jag ser 30 skelett soldater.
5 springer mot mig, jag fångar ett spjut som en kastar.
Jag kastar spjutet på en av de fem som springer mot mig
Jag fångar ett skeletts svärd.
Jag springer mot de och dräper de med svärdet.
Deras huvuden rullar ner i monstrets förrädiska käkar.
Plötsligt så ser jag ledaren som står uppe i ett kontrollrum. Han beordrar att täcka ingången till kontroll rummet. Jag ser nitroglycerin i en glaskula, jag springer mot den. Jag kastar nitroglycerinet och träffar en pelare som stödjer taket i huset. Den faller på armén och krossar alla utom ledaren och generalen. Det blir en jämn kamp mellan mig och generalen.
Vi slåss bara med svärd och knivar. Jag får ett övertag och skär hans huvud mitt itu.
Nu är det mellan mig och ledaren. Jag avvaktar och tittar på hans taktik.
Jag läser hans första drag och parerar och hugger han i foten så han sitter fast.
Nu hars en metallisk röst som säger:
- ”Själv förstörelse funktion på 10, 9, 8 …”
Jag springer mot fönstret och precis när jag hoppar ut ur det krossade fönstret sprängs huset.
Sen vaknar jag ur en hemsk mardröm.

AV: Johannes

3 kommentarer: